dinsdag 1 februari 2011

Waarom ik zo van het Scandinavische leven hou



Ik heb mijn hart verpand aan Denemarken, Zweden en Noorwegen. Elke nacht droom ik van een Pippi Langkous-huis ergens op het Zweedse platteland. K. hakt hout voor de kachel en ik bak de broodjes.
Ik kan een heleboel woorden gebruiken om duidelijk te maken waarom ik nou zo dol ben op deze landen, maar dat doe ik als nuchtere en rustige noorderling eens niet. Beelden zeggen veel meer.
Daar komen ze dan:

Kunst, geweldig...









Eten, nog lekkerder dan lekker...


Brocanteschatten, gewoon voor het oprapen...




Het weer, het regent er verschrikkelijk... dus blijf vooral thuis en ga richting het zuiden....


De mensen, zelfs pubers zijn heeeeeeeeeel aardig....


Het landschap, het water en de prachtige luchten.... zucht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten