woensdag 16 februari 2011

Wat ga ik doen in Antwerpen?



In ieder geval ga ik lekker uitrusten in Antwerpen. We hebben een mooi bed and breakfast-adresje: Marleens gastenkamer, waar het goed toeven is. Weer even kijken in haar boekenkast, want net als ik houdt Marleen van lezen en toevallig hebben we dezelfde smaak. In haar kast ontdekte ik eens het gekke boek Slaap van Annelies Verbeke.



Wat gaan we nog meer doen? Lekker eten bij eetcafe Walrus aan de Jan van Beersstraat, lekker eten zonder Nederlanders om ons heen. Gezellig tussen de Antwerpenaren. En wat naast het lekkere eten ook erg belangrijk is: een prettige, vriendelijke bediening!



En natuurlijk gaan we naar Frituur no 1 in de Hoogstraat voor een grote, Belgische friet met echte, Belgische mayonaise. Enorm slecht voor de lijn, maar voor de gemoedsrust een absolute noodzaak.



Verder gaan we nu eindelijk eens naar het Modemuseum. Al die jaren dat we in Antwerpen komen, roep ik al dat ik daar nou echt een keer naartoe wil. Nu gaat het echt gebeuren. Eerder gaan we niet naar huis.



Vanzelfsprekend moet er gewerkt worden... we gaan naar de veiling en daar geef ik het adres niet van. Maar wat ik wel kan vertellen, is dat deze veiling bijna het paradijs benadert. Lekker bieden op prachtige spulletjes en dan 's avonds al onze schatten bekijken en bewonderen.

Nog een paar nachtjes en dan is het eindelijk zover. Ik kan er bijna niet van slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten