zondag 6 maart 2011

Norske interiorer



Twee jaar geleden kocht ik in het Noorse Lillesand een prachtig boek: Norske interiorer van Isabel Watson. Het boek staat vol met interieurfoto's van verschillende Noorse huizen. Even lekker gluren bij de buren, maar dan geoorloofd.
Veel foto's en weinig tekst. Heerlijk, ik kan er uren in bladeren. Telkens zie ik weer wat nieuws. En dat komt vooral, omdat het zulke originele inrichtingen zijn. Geen gekopieerde toestanden a la Jeanne d'Arc Living, maar gewoon een origineel interieur ontstaan door de creativiteit van de eigenaar zelf.
Ik heb geen idee of het boek in Nederland verkrijgbaar is, maar wat mij betreft is het een echte aanrader.



Op internet zijn eveneens veel blogs over interieur te vinden. Mijn favoriete komen - wel weer erg voorspelbaar - uit Noorwegen, Zweden en Denemarken.
Dat het in deze landen 's winter al vroeg donker is, compenseren ze door binnenshuis het licht en helder te houden, het hele jaar door.



Neem eens een kijkje bij de volgende blogs:



Fryd + Design
Lykke og lykkeliten
Hei Astrid
My Scandinavian retreat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten