zondag 24 april 2011

Brocante Spakenburg


In mijn hele leven was ik nog niet een keer in Spakenburg geweest. Gisteren waren we in Amersfoort en we wilden graag 'naar buiten'. De keuze viel dus op Spakenburg.

Daar parkeerden we in het centrum de auto per ongeluk naast brocantezaak De Oude School! Natuurlijk zijn we naar binnen gegaan en we hebben er ook wat gekocht, namelijk een oude, schaaplederen oorfauteuil (zit fantastisch) en twee houten kistjes, compleet met sleuteltje.

Het centrum van Spakenburg viel me iets tegen, wel veel oude pandjes maar ook veel nieuwigheden. Gelukkig waren er wel dames in klederdracht, want dat was mijn eerste associatie bij Spakenburg.
Eerst fotografeerde ik de dames uit bescheidenheid heel stiekem van achteren, maar bij Beppie in haar stoffenzaak mocht ik Beppie in eigen persoon buiten op de foto zetten.

Buiten Spakenburg zijn we langs de dijk richting Eemnes gereden en hebben heerlijk met de honden aan de dijk gewandeld en in het gras gelegen.


Vervolgens zijn we met het pontje overgestoken, richting Eemnes en Laren en tussen beide plaatsen in hebben we, op aanraden van de pontbaas, gegeten op het terras van restaurant Eemland. Een heerlijke risotto met asperges (ze zijn er weer), paddestoelen, koolrabi en geitenkaas en als toetje een panna cotta met verse aardbeien. MMMMMMMMMMMM!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten