maandag 17 oktober 2011

Schier Schier


Zaterdag ontstond bij ons twee spontaan het idee om weer eens naar Schiermonnikoog te gaan. Schier, de achtertuin van de stad Groningen. In mijn studententijd kwam ik er vaak en velen met mij. Al die mensen op de boot kwam je amper tegen als je eenmaal op het eiland was. Deze zondag was dat voor mijn gevoel heel anders. Het was er druk, de Herestraat op zaterdagmiddag was er niets bij.


Toch hebben we genoten. We hebben een heerlijke wandeling gemaakt van zeker 20 km. Geluncht bij Bernstorff strandhotel, lekker op het terras in het herfstzonnetje en 's morgens koffiegedronken op het hippe terras van de Tox Bar.


De Tox Bar is een begrip in Groningen en vast en zeker ook daarbuiten. Ik heb er heel wat afgedanst toen ik student was. En het mooie is dat het dansgedeelte geen spat veranderd is. Ik stapte gisteren even weer terug in de tijd toen ik de dansvloer betrad. Zelfs de (verschraalde bier)geur kwam me enorm bekend voor.
De Tox Bar wordt in de toekomst helemaal opgepimpt tot een grandcafé. Hopelijk slaan ze het dansgedeelte over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten