donderdag 31 mei 2012

Koloniekak - Mariët Meester


Koloniekak is het nieuwste boek
van Mariët Meester.
Vandaag was de boekpresentatie
in het Gevangenismuseum
in Veenhuizen.

Het boek beschrijft
het leven
in het gevangenisdorp
in de twintigste eeuw.

Mijn oude vader,
geboren en getogen
in Veenhuizen,
heeft een kleine bijdrage
geleverd aan
een van de verhalen .
Als dank daarvoor
was hij
een van de vele genodigden.
En ik mocht mee.

Het was boeiend
en interessant om
weer wat meer
over dat bijzondere
dorp te horen,
waar mijn vader een
bewogen leven
heeft gehad.

Over dat leven
valt vast en zeker
een boek te schrijven.
Wie weet,
komt dat er nog eens....


Koloniekak van Mariët Meester

tantebrocanteendedamesvandale.blogspot.com
 ·  ·  · 15 uur geleden · 

9 opmerkingen:

  1. Veenhuizen staat ook nog op mijn todo-lijstje.
    Wat leuk dat je vader heeft bijgedragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen! Het is dorp met een bijzondere geschiedenis en dat voel je als je er bent.

      Verwijderen
  2. Een paar jaar geleden zijn wij er geweest, erg interessant en leuk om te zien.

    Lieve groet,Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben er nooit geweest, maar misschien moet het ook eens op mijn to dolijstje. lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb laatst "Het pauperparadijs" gelezen, gaat ook over Veenhuizen. Had er voorheen nog nooit van gehoord. Leuk dat je vader heeft bijgedragen. Misschien ga ik deze ook nog wel een keer lezen. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat Mariët voldoende informatie heeft verzameld om t.z.t. een Koloniekak 2 te kunnen schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen